Пам’ятка по коронавірусу COVID-19

Пам’ятка по коронавірусу COVID-19

СБ Малакут пропонує вашій увазі детальну пам’ятку по коронавірусу COVID-19, яка була зкомпонована з офіційних повідомлень державних та приватних організацій. Нижче ви зможете ознайомитися з інформацією щодо дій застрахованих осіб та страхового покриття; алгоритмом дій у різних випадках та загальною інформацією щодо коронавірусу COVID-19.

Завантажити пам’ятку одним файлом (PDF, 1МБ)

Дії застрахованих осіб та страхове покриття

У зв’язку зі спалахом пандемії коронавірусу COVID-19* страхові компанії надають наступні роз’яснення з приводу порядку дій застрахованих осіб та страхового покриття.

Клієнтам Компанії, що застраховані за договорами добровільного медичного страхування та страхування подорожуючих за кордон надаються послуги згідно з умовами договору та програми страхування.

Однак, звертаємо вашу увагу, що в разі виявлення симптомів коронавірусу COVID-19*, послуги з медичного обслуговування та лікування надаються лише державними лікувальними закладами згідно нормативів МОЗ. Державними службами України прописаний жорсткий алгоритм дій у разі підозри наявності у людини COVID-19. Цей алгоритм не передбачає можливості скористатися будьякими комерційними (сервісними) службами для надання медичної допомоги без залучення спеціалізованих служб. Держава чітко відокремила клініки, які в Україні будуть приймати пацієнтів у зазначених випадках. Записатися на будь-яку консультацію лікаря чи інші послуги до медичного закладу з приводу респіраторних захворювань можна тільки через контакт-центр страхової компанії чи медичної установи пройшовши скринінг-опитування: координатор контакт-центру буде уточнювати скарги та епіданамнез пацієнта, перебування за останні 3 тижні у будь-якій країні за межами України.

Згідно Наказу МОЗ України №552 від 25.02.2020 «Коронавірусна хвороба 2019 (COVID-19). Стандарти медичної допомоги» здійснюється розслідування контактів та подальший контроль осіб, які мали контакти з хворими на COVID-19. Контактний/а особа – це особа, яка відповідає будь-якому з наступник критеріїв:

  • Надання прямої медичної допомоги пацієнтам з COVID-19, робота з медичними працівниками, відвідування пацієнтів з COVID-19 або перебування з ними в одному приміщенні ;
  • Закордонні поїздки протягом останніх 3-х тижнів;
  • Спільна робота або навчання з пацієнтом з COVID-19;
  • Поїздка разом з пацієнтом COVID-19 в будь-якому транспорті;
  • Проживання в одному домогосподарстві з хворим на COVID-19 протягом 14 днів після виникнення симптомів у пацієнта.

При виявленні контактних осіб з симптомами: кашель, лихоманка, риніт, утруднене дихання, біль у горлі, біль за грудиною в деяких випадках діарея, кон’юнктивіт, подальша медична допомога здійснюється через госпіталізацію до інфекційного відділення державної медичної установи міста, через виклик служби «103». Приватні медичні заклади не надають послуг щодо транспортування, госпіталізації, діагностики та лікування пацієнтів з підозрою на COVID-19 та залишають за собою право відмовити контактним особам в наданні консультативно –діагностичних послуг.

В випадках, коли контактна особа визначається лікарем приватного медичного закладу під-час консультативного прийому на базі лікувальної установи, подальша допомога надається через виклик служби «103». В випадку госпіталізації застрахованої особи до договірного державного медичного закладу з підозрою на COVID-19, страхова компанія забезпечує всі необхідні послуги, медикаменти до встановлення остаточного діагнозу. Подальші дії визначаються згідно з Договором страхування.

Якщо Застрахована особа перебуває за кордоном та звертається до Асистуючої компанії з підозрою на коронавірус, Асистанс направляє такого клієнта відразу до медичного закладу з відповідного профілю та певного переліку. В кожній країні уточнено список медичних установ, які можуть прийняти пацієнтів з підозрою на COVID-19, провести тест і госпіталізувати при необхідності.

Якщо ви повернулися з краіни, де зафіксовано випадки COVID-19

COVID-19: загальна інформація

Що таке новий коронавірус SARS-CoV-2 (2019-nCoV)?
Новий коронавірус 2019 року (SARS-CoV-2, або 2019-nCoV) — це новий вірус, який спричиняє розвиток респіраторних захворювань у людей (зокрема гострої респіраторної хвороби COVID-19) та може передаватися від людини до людини. Цей вірус уперше був ідентифікований під час розслідування спалаху в м. Ухань, Китай, у грудні 2019 року.

Симптоми хвороби
На основі 55 924 лабораторно підтверджених випадків захворювання зроблені такі висновки:
лихоманку (підвищення температури тіла вище 37°C одна з ознак лихоманки) фіксували у 87,9% випадків;
• сухий кашель – 67,7%;
• втома – 38,1%;
• вологий кашель – 33,4%;
• ускладнене дихання – 18,6%;
• біль в горлі – 13,9%;
• головний біль – 13,6%;
• біль в м’язах – 14,8 %;
• озноб – 11,4%;
• нудота та блювання – 5%;
• закладеність носа – 4,8%;
• діарея – 3,7%;
• кровохаркання – 0,9%;
• почервоніння та запалення очей – 0,8%.
Симптоми можуть проявитися через 2–14 днів після зараження новим коронавірусом. У багатьох пацієнтів SARS-CoV-2 спричиняє запалення обох легень.

Чи є вакцина?
Наразі немає вакцини для захисту від SARS-CoV-2. Найкращий спосіб запобігти зараженню — уникнути впливу цього вірусу.

Чи є лікування?
Не існує специфічного противірусного лікування від COVID-19. Люди, інфіковані новим коронавірусом, можуть звернутися по медичну допомогу, щоби полегшити симптоми.

Як захиститися від інфікування:

• уникайте близького контакту з тими, хто має гарячку або кашель;
• не торкайтеся обличчя немитими руками;
• часто мийте руки з милом чи обробляйте дезінфекційними засобами;
• ретельно готуйте їжу, зокрема м’ясо і яйця;
• уникайте незахищеного контакту з дикими та свійськими тваринами.

Як запобігти поширенню інфекції:

• якщо відчуваєте симптоми респіраторного захворювання, обмежте контакти з іншими людьми і використовуйте захисну маску для обличчя (її слід регулярно заміняти/знезаражувати);
• якщо ви відвідували країни, де зафіксовано випадки COVID-19, і протягом 2 тижнів після цього у вас виникли симптоми респіраторного захворювання, негайно зверніться по медичну допомогу;
• під час кашлю та чхання прикрийте рот і ніс зігнутим ліктем чи одноразовою серветкою, після чого викиньте серветку та вимийте руки;
• необхідно дезінфікувати поверхні, яких торкалася інфікована людина.

Які алгоритм і тактика ведення контактних осіб?
30 січня 2020 року було отримано рекомендації щодо алгоритму і тактики ведення контактних осіб від Європейського центру з профілактики та контролю захворювань (ЄЦПКЗ).
Згідно з цим алгоритмом, ті особи, які не мали близького контакту з новим коронавірусом, зокрема пасажири, що прибули з епідеміологічно неблагополучних районів, не підлягають спеціальному медичному спостереженню. Їм рекомендовано самостійні нагляд і термометрію протягом 14 днів з моменту останнього можливого контакту з новим коронавірусом. Ці заходи може бути припинено, якщо у них відсутні симптоми ГРВІ.
Якщо температура підвищується, таким особам рекомендовано надягнути захисну маску і звернутися до лікаря.

Який алгоритм дії при підозрі на коронавірусну інфекцію?
За рекомендацією МОЗ, сімейному лікарю ви маєте обов’язково повідомити про те, що впродовж останніх двох тижнів ви побували в країні, де зафіксований спалах COVID-19. Якщо у вас немає контактів вашого сімейного лікаря чи ви ще не підписали з ним декларацію, МОЗ радить звертатися на урядову “гарячу лінію” за телефоном 1545. Окрім цього, у кожній області є своя гаряча лінія куди, можна звернутись з питань нового коронавірусу. Такий же алгоритм дій і після того, якщо ви спілкувалися з людиною, у якої пізніше підтвердився COVID -19.
Після спілкування з вашим сімейним лікарем, він має прийняти рішення про госпіталізацію, якщо на це є підстави. МОЗ затвердив і проінформував лікарів про алгоритм дій, якщо у людини є підозра на новий коронавірус. Лікарі викликають бригаду медичної допомоги, якщо симптоми по медичному протоколу подібні до COVID-19. Людину з підозрою на коронавірус доставляють у визначену госпітальну базу. Після цього там проводиться дослідження для виключення, або підтвердження COVID-19. Увесь час людина буде ізольована до отримання результату тесту. Тестування проводиться у Києві у вірусологічній референс-лабораторії Центру громадського здоров’я. Саме там встановлена тест-система, закуплена Україною у Німеччині. Ця тест-система сертифікова ВООЗ.

Спокій та підтримка — це те, що дійсно допоможе Україні не дозволити
вірусу розповсюджуватись. Зберігайте спокій та мийте руки!

Поділитися цією публікацією