Тарифи на перестрахування знову можуть підвищитись під час поновлення у січні 2023 року
Fitch Ratings стверджує, що тарифи на перестрахування продовжуватимуть посилюватися під час поновлення договорів у січні 2023 року, навіть за відсутності значних збитків від катастроф протягом другої половини року.
Страхові збитки від стихійних лих у всьому світі в розмірі 34 мільярдів доларів були прийнятними для індустрії страхування та перестрахування цього року, що значно нижче рівня 47 мільярдів доларів, зафіксованого за той самий період у 2021 році.
Тим не менш, поновлення договорів перестрахування у червні-липні 2022 року представляли найжорсткіші умови ціноутворення з часів руйнівних сезонів ураганів у США 2004-2005 років, оскільки багато перестраховиків зменшили ризики катастроф, особливо на нижчих рівнях і для сукупних договорів XOL.
Інші перестраховики розширили бізнес на випадок катастроф, але залишаються особливо слабкими у Флориді через занепокоєння щодо страхового ринку, незважаючи на збільшення ставок до 50%, досягнуте в результаті нещодавнього поновлення для Флориди, що постраждала від втрати майна.
Замість великих збитків від катастрофи Fitch пояснює, що цінова динаміка була натомість зумовлена триваючим дисбалансом попиту та пропозиції, оскільки перестраховики твердо дотримуються дисципліни як у ціноутворенні, так і в умовах, навіть за вищих процентних ставок.
Таким чином, ринок продовжуватиме зміцнюватися до 2023 року, незалежно від рівня катастрофічної активності, яка спостерігалася протягом решти року.
Місткість перестрахування буде вибірково обмежена на рівні 1/1 від зниження схильності до ризику майнових катастроф, із загалом переведенням бізнесу на менш мінливі види страхування від нещасних випадків і спеціальні лінії.
Проте в ньому також зазначено, що попит на перестрахування залишатиметься високим, оскільки первинні страховики борються з підвищеним ризиком, а вища інфляція призводить до зростання загальної вартості страхування.
На динаміку ціноутворення цього року також вплинула невизначеність щодо кінцевої адекватності облікової ставки, враховуючи постійні підвищені збитки від катастроф, потенційні втрати від російсько-української війни та погіршення тенденцій збитків із високою базовою економічною та соціальною інфляцією.
Очікується зменшення можливостей ретроцесії за підвищеними тарифами під час поновлення договорів наступного року, оскільки забезпечене перестрахування квот і транспортні засоби з катастрофічними збитками відступають з ринку після кількох років вищих за середні збитків від катастроф і захопленого капіталу.